Skip to main content

Numbers from 1 to 20

This month we are learning and reviewing the numbers from 1 to 20. Here you have the song and the numbers chart!

Este mes estamos aprendiendo y repasando los números del 1 al 20. Aquí tenéis la canción y los números.






http://4.bp.blogspot.com/-oQgMAGJ9w20/Vk4mYJ2OjjI/AAAAAAAAAF8/lRy1Oi2Q6TE/s1600/numbers-chart-1-20-numbers.png

Comments

Popular posts

Happy summer! (And lipdub)

Hello everyone! This year it's been a pleasure to work and learn with you. Now we have two (short) months to charge our batteries to come back in September! I hope you enjoy your summer wherever you go! Enjoy your family time and see you!!
This week I'm posting many links to practice English.

¡Hola a todooos! Este año ha sido un placer trabajar y aprender con vosotros. Ahora tenemos dos (cortos) meses para cargar las pilas y volver en septiembre. Espero que disfrutéis el verano allá donde vayáis. ¡Disfrutad de la familia y nos vemos!
Esta semana subiré una publicación con enlaces para trabajar algo de inglés en verano.

And here you have your lipdub!
¡Y aquí tenéis vuestro lipdub!



HAPPY HOLIDAYS!!

Jolly phonics (group 3)

Hello! Here you have the set of songs of the group 3 of the phonics. Enjoy!
¡Hola! Aquí tenéis el tercer grupo de fonemas con las canciones. ¡Disfrutadlas!

Jolly phonics (group 1)

Hello! The students of the 1st level are working on this method of reading and writing! At the moment we have seen part of the first phase. You can listen and sing the songs here:




Please, it is important that students learn the story and the sound in class, so I ask you not to show them all the songs of the method.
*Por favor, os pido que en casa veáis solamente las canciones de los sonidos que hemos visto en clase (por ahora esta primera fase). Es importante la forma en la que aprenden cada sonido. Muchas gracias a todos! :)

What objects and materials come from oil or petroleum?

The students of the second year have answered a curious question: What objects are made by petroleum? Here you have their conclusions!

Los estudiantes de segundo han respondido a una pregunta muy curiosa: Qué objetos o materiales provienen del petróleo. Aquí tenéis sus conclusiones:


OIL ORIGIN/ ORIGEN DEL PETRÓLEO
 OIL USES/ USOS DEL PETRÓLEO

STUDENTS CONCLUSIONS/ CONCLUSIONES DE LOS ESTUDIANTES

Everybody has a body! song

Hello everyone! Today in class we danced this song!

We hope you like it! Here you have the lyrics! 
 EVERYBODY HAS A BODY

Weekly song: The alphabet song

This week we are learning the alphabet. Although we work on the phonetic approach to deal with reading and writing, we also want them to learn the names of the letters to make them able to spell any word if necessary.

There we go!

Esta semana estamos aprendiendo el abecedario. Aunque trabajamos con el método Jolly Phonics, que trabaja la relación sonido-letra para aprender a leer y escribir en inglés, también queremos que se aprendan los nombres de las letras y que puedan deletrear cualquier palabra si les hace falta.

¡Allá vamos!

(Va muy despacio para que lo escuchen tranquilos y puedan cantar.)

And the vowels!


The house song

Hello again!

This term we have started two new topics: the house (English) and the machines (Science).
The song we have sung to introduce the "house" topic is "This is my house".
Here you have!

Hola de nuevo.

Este trimestre hemos empezado dos nuevos temas: la casa, en inglés, y las máquinas en Ciencias.
La canción con la que hemos introducido el tema de la casa es esta:



Have a very nice week!
Que paséis buena semana :)

Peppa Pig: Numbers chapter

These days we are reviewing the numbers. This is a short chapter about Peppa's class. They are learning the numbers as we are.

Have a nice day!


Estos días estamos repasando los números. Este es un capítulo muy cortito de Peppa Pig en el que aprenden los números.

¡Que tengáis buen día!