Skip to main content

Weekly song: The alphabet song

This week we are learning the alphabet. Although we work on the phonetic approach to deal with reading and writing, we also want them to learn the names of the letters to make them able to spell any word if necessary.

There we go!

Esta semana estamos aprendiendo el abecedario. Aunque trabajamos con el método Jolly Phonics, que trabaja la relación sonido-letra para aprender a leer y escribir en inglés, también queremos que se aprendan los nombres de las letras y que puedan deletrear cualquier palabra si les hace falta.

¡Allá vamos!

(Va muy despacio para que lo escuchen tranquilos y puedan cantar.)

And the vowels!



Comments

Popular posts

TIPS FOR SUMMER!

Hello everyone!
Here you have many links to study English this summer by playing and having a nice time!

¡Hola a todos!
Aquí tenéis los enlaces para repasar en verano inglés jugando y divirtiéndoos.


British Council (juegos, canciones, actividades de repaso de vocabulario...)
Cbeebies (juegos, canciones, vídeos...)
Jolly Phonics Songs (Group 1, Group 2, Group 3, Group 4)
BBC school radio (historias, podcast de radio, audios para niños, etc.)
BBC learning for kids (aquí hay que buscar un poco pero hay recursos muy majos)
Songs (Fun English games) (canciones infantiles)
Grammar (Fun English games) (ejercicios de gramática)
Vocabulary (Fun English games) (repaso de vocabulario)
Wacky web tales (pinchas en unas de las historias, metes tus datos y ¡chas! crea tu propia historia.- Recomendado para nivel de 3º, pero todos podemos probar)
Super simple songs  (canciones muy sencillas que les suelen gustar mucho. Algunas las hemos trabajado en clase)
Alphablocks Level 1 (Trabaja los fonemas, es un métod…

Everybody has a body! song

Hello everyone! Today in class we danced this song!

We hope you like it! Here you have the lyrics! 
 EVERYBODY HAS A BODY

Jolly phonics group 4

Here you have the Jolly phonics group 4.
This one is more complicated because we introduce dipthongs. They are learning them well! Let them to explain you them.

Ya tenéis la cuarta entrega de las canciones del método Jolly phonics.
Se va complicando porque hemos introducido los diptongos, aunque los están aprendiendo genial! Dejad que os los expliquen!

Jolly phonics (group 1)

Hello! The students of the 1st level are working on this method of reading and writing! At the moment we have seen part of the first phase. You can listen and sing the songs here:




Please, it is important that students learn the story and the sound in class, so I ask you not to show them all the songs of the method.
*Por favor, os pido que en casa veáis solamente las canciones de los sonidos que hemos visto en clase (por ahora esta primera fase). Es importante la forma en la que aprenden cada sonido. Muchas gracias a todos! :)

Second listening about sports

Hello!! This is the second listening about sports we've made with the second graders.
¡Hola! Esta es la segunda escucha sobre los deportes que hemos hecho con los alumnos de segundo.



Have a nice weekend!!
Que paséis buen finde!!

What objects and materials come from oil or petroleum?

The students of the second year have answered a curious question: What objects are made by petroleum? Here you have their conclusions!

Los estudiantes de segundo han respondido a una pregunta muy curiosa: Qué objetos o materiales provienen del petróleo. Aquí tenéis sus conclusiones:


OIL ORIGIN/ ORIGEN DEL PETRÓLEO
 OIL USES/ USOS DEL PETRÓLEO

STUDENTS CONCLUSIONS/ CONCLUSIONES DE LOS ESTUDIANTES

I am a pizza! song

Hello! I'm back again!  Hola. Ya estamos de vuelta. 
This is the song "I am a pizza" that students love. We worked the vocabulary of the ingredients. Esta es la canción "I am a pizza" que les encanta a los pequees. Con ella trabajamos el vocabulario de los ingredientes.

Jolly phonics (group 2)

Hello! Here you have the second group of the Jolly Phonics! Have fun!
Hola. Aquí tenéis las canciones del segundo grupo de fonemas del método Jolly phonics. ¡Divertíos!


Numbers from 1 to 20

This month we are learning and reviewing the numbers from 1 to 20. Here you have the song and the numbers chart!

Este mes estamos aprendiendo y repasando los números del 1 al 20. Aquí tenéis la canción y los números.






Zebras are mammals!

Hello! Here you have the video about the zebras we have seen with the 2nd course.

Hola. Aquí tenéis el vídeo sobre las cebras que hemos visto con los alumnos de 2º.